«Старий гітарист». Британські вчені відновили втрачені картини Пабло Пікассо

Учені Британії створили алгоритм за допомогою якого можна відновлювати втрачені полотна художників. Технологія дозволяє розпізнати нашарування фарби під картиною і вирахувати чи прихована під полотном ще одна робота.


Перші експерименти провели над роботами Пабло Пікассо. Автори алгоритму Ентоні Бурашед з Університетського коледжу в Лондоні та Джордж Канн з колективу Oxia Plus знайшли два полотна під творами художника: зображення жінки під «Старим гітаристом» і пейзаж під «Жебрачка, що сидить навпочіпки», пише Supportyouart. 

Ученые восстановили скрытые картины Пабло Пикассо благодаря нейросетям (фото 2)

Дана технологія не зможе повністю відновити втрачені роботи, але зможе допомогти мистецтвознавцям в подальших дослідженнях.

Синій період ( ісп. Período Azul ) – термін, що використовується для позначення творів іспанського художника Пабло Пікассо, які були створені в період між 1901 і 1904 рр., коли він малював переважно монохроматичні картини у відтінках синього і синьо-зеленого кольору, лише іноді розбавляючи їх іншими. Ці похмурі картини, натхненні Іспанією, написані в Барселоні і Парижі , тепер є одними з його найпопулярніших творів, хоча в той час художник мав труднощі з їх продажем.

Відправна точка цього періоду є невизначеною; імовірно він бере свій початок в Іспанії навесні 1901 року або в Парижі у другій половині року.

Під впливом подорожі Іспанією та самогубства свого друга Карлоса Касагемаса, який загинув в кафе “L’Hippodrome” у Парижі, Франція, вистіливши собі в праву скроню 17 лютого 1901 року, Пікассо почав віддвати перевагу суворим кольорам, а також скорботним темам – повії, жебраки та п’яниці переважно були об’єктами його картин.

Незважаючи на те, що Пікассо пізніше згадував:

«Я почав малювати синім кольором, коли дізнався про смерть Касагемаса », історик мистецтва Елен Секель написала: «Хоча ми маємо право зберегти це психологізуюче обгрунтування, ми не повинні випускати з уваги хронологію подій: Пікассо не був там, коли Касагемас здійснив самогубство в Парижі … Коли Пікассо повернувся в Париж у травні, він залишився в студії свого покійного друга, де працював ще кілька тижнів, щоб підготувати свою виставку для Воллара ».  Роботи Пікассо, намальовані для виставки в галереї Амбруаз Воллар того літа, як правило, характеризувалися “сліпучою палітрою і бурхливою тематикою”.

Психологічний стан Пікассо погіршився впродовж 1901 року.

У другій половині 1901 року Пікассо занурився у важку депресію, а сині тони почали домінувати на його картинах. Картина Пікассо « Смерть Касагемагеса» , завершена на початку року після самогубства його друга, була виконана в теплих, яскравих відтінках. Картина, що вважається першим твором його Синього періоду, “Казагемас в Своїй Труні” , була завершена пізніше в 1901 році, коли Пікассо впав у велику депресію. Пікассо, зазвичай, відкритий екстраверт, віддалився від своїх друзів. Приступ депресії Пікассо тривав кілька років.  Кар’єра Пікассо була багатообіцяючою до 1901 року, на початку якого він зробив “сплеск” у Парижі.

Post a comment

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *