Тікток-слава музикантів: тимчасовий успіх чи корисний інструмент?
Де ви знаходите нові треки для свого плейлиста? Ймовірно, не останнє місце у цьому переліку посідають соцмережі. Звідки ми це знаємо? По-перше, самі такі. А по-друге, дізналися про це зі спільного дослідження MRC Data, культурної агенції Flamingo та власне платформи «TikTok». Згідно з ним, 75% користувачів додатка знаходять нових музикантів саме завдяки йому, а 63% чують саме тут пісні вперше. То що, тепер тікток обирає тренди та створює хіти? Сьогодні спробуємо відповісти на це запитання.
Уже кілька років тікток є найбільш завантажуваним додатком у світі, тож його вплив на різні сфери життя, зокрема мистецьку, доволі видимий. У музичній індустрії це стало особливо помітно після церемонії «Ґреммі» у 2020 році. Тоді американський репер Lil Nas X, який став суперзіркою тіктоку, здобув перемогу в категоріях «Найкращий дует» і «Найкраще відео». Його пісня «Old Town Road», що «завірусилася» на платформі, згодом потрапила в топ Billboard та поставила рекорд — 17 тижнів на верхівці чарту «Hot 100» у липні 2019 року.
@lyricsmusics.10 Old Town Road – Lil Nas X #lilnasx #lyricsmusics10 ♬ sonido original – ????
Як працює система тіктоку?
Основний принцип роботи додатку — це численні повторення і перезнімання відео з одними і тими ж піснями. Саме тому, гортаючи стрічку тіктоку, можна декілька разів натрапити на той самий трек. Популярність цих мелодій вимірюється кількістю відео, які були під них зняті. Усе просто: чим більше відео, тим популярніша музика.
Успіх у тіктоці: зворотний бік медалі й підводні камені
Часто в тіктоці набувають шаленої популярності пісні невідомих авторів. Здавалося б — чудовий спосіб для молодих артистів здобути швидкий успіх відносно легко. Однак є й зворотний бік медалі. Користувачі у своїх відео використовують лише частину пісні. Іноді це призводить до того, що люди не слухають пісень повністю або ж зачаровуються уривком, а після прослуховування повної версії треку мають дещо інші відчуття.
Таке сталося з піснею гурту «ТМП» «Завтра». У тіктоці «завірусився» веселий життєствердний приспів треку. Користувачі оцінили цей уривок, але коли вийшов повний трек, то подекуди користувачі залишали засмучені коментарі. Зʼясувалося, що ця життєствердна «енергія» закладена лише в приспів, а решта пісні має радше песимістичну нотку.
@vbilouss_wav Завтра???? #music #recommendations #музика #музикаукраїнською #fyp ♬ оригінальний звук – vbilouss
Венздей танцювала не під Леді Гагу або як стати «народним» автором саундтреку
Часто у тіктоці набувають популярності саундтреки до кінострічок. Втім, не завжди потрібно бути автором цих саундтреків — часом користувачі самі обирають найкращі на їхню думку пісні. Наприклад, відомий танець з серіалу «Венздей»: у кінострічці використана одна пісня, а в тіктоці «завірусилася» геть інша. У початковій версії героїня танцює під пісню «Goo Goo Muck» музичного колективу «The Champ», а в тіктоці користувачі підхопили тренд під пісню Леді Гаги «Bloody Mary». Чому «ламається» система достеменно невідомо. Хтось запустив тренд під трек, що йому більше сподобався, а інші підхопили.
@aditonya #netflix #wednesday ♬ оригинальный звук – ADITONYA
Успіх завдяки тіктоку: український вимір
Тікток — крута платформа як мінімум через те, що дарує можливість молодим артистам заявити про себе. Навіть без особливих обладнань і відомих продюсерів автори можуть стати зірками. Платформа допомагає швидко набути популярності та маловідомого артиста перетворити на того, чиї пісні наспівує дуже багато людей. Як от дебют Іллі Парфенюка з треком «Провела екскурсію». Відео з тролейбусу, де Ілля наспівує свій хіт за першу добу набрало 1,5 мільйони перегляди у тіктоці.
@parfeniuk_music #Ukraine#Київ#репост ♬ оригинальный звук – parfeniuk_13
То як приборкати тікток?
Наразі українські артисти здебільшого навчилися вдало використовувати тікток. Перед релізом треків на стримінгові платформи роблять «прогрів» аудиторії в тіктоці. Таким чином трек стає популярним та впізнаваним ще до його релізу.
Та все ж, слава, набута завдяки тіктоку є доволі ненадійною, та і користуватися нею вміють не всі. Тож як отримати від платформи максимум? Наприкінці додаємо поради від Стрілецького Павла (@pasha.mentions) — музичного менеджера та серійного підприємця, засновника групи музичних компаній «Muzika Agency», «Muzika Hub Kyiv», «Muzika Media» та співзасновника літературного медіа «Bestseller».
- TikTok — інструмент, а не кінцева мета
Тому раджу його використовувати для переливання аудиторії на інші соцмережі та музичні стрімінгові платформи, а також для розвитку особистого бренду і впізнаваності.
- Експериментуйте
Є ризик, що формати відео, які знімають відомі артисти, вам не підійдуть. Чому? Це відомі артисти із впізнаваними обличчями, що саме собою дає користувачам привід «затриматися» на цих відео. Натомість ваші відео з аналогічним форматом можуть просто «проскролюватися».
- Якість відео
Якість картинки та звуку підсилює прийняття рішення щодо перегляду вашого відео, але не є визначальним фактором. Переглянувши ті, які «залетіли» у тіктоці ви не завжди зустрінете відео з топовою якістю. Інколи популярними стають відео з піксельним чорно-білим зображенням й ехо на фоні. Тому в першу чергу варто працювати над ідеєю!
- Тестуйте формат на ефективність
Спробуйте знімати в одному форматі відео впродовж одного-двох місяців, аби зрозуміти чи ефективно це саме для вас. Також за цей період ви навчитеся краще й швидше робити контент, а тікток підбере необхідну аудиторію.
- Тікток для ноунейма — гра в довгу перспективу
Лише системним підходом можна підкорити будь-яку соцмережу: чи це тікток, чи інстаграм, чи ютуб. Регулярно робити контент вам допоможуть: оптимізація часу на розробку сценаріїв, випробування теорій, зйомка, монтаж, а також стабільність та дисципліна в цьому процесі. Для вас важливо швидко знайти свій найкращий час для роботи, зрозуміти в який день та в яку пору доби ви робите це найкраще.
- Про творчість і не тільки
Розвивайте свій селф-бренд. Люди люблять історії та закохуються в особистості. Діліться своїм досвідом, цінностями, спробами, невдачами й успіхами
- Користуйтесь можливостями тікток для артистів
Соцмережа запустила функцію «Artist Account», що дозволяє артистам демонструвати свою творчість за допомогою тегу #Artist. Також ця функція дає можливість створити спеціальну музичну вкладку для останніх треків. Цей функціонал дозволяє виділити свої останні треки за 14 днів до релізу і протягом 30 днів після. Зробити це можна за допомогою тегу #New.
Фото на обкладинці — дизайн Artefact Music
Авторка матеріалу — Вікторія Рудзінська
Post a comment