#Місцекультури. Галерея “1,8 м3” в артцентрі “Дзиґа”

У артцентрі "Дзиґа", що у Львові, на Вірменській, 35 розмістилася, мабуть, найменша за розміром галерея в Україні. Її розміри всього лиш "1,8 м3". Саме так вона і називається. Сьогодні розповідаємо про експозицію Львівської станкової графіки, яку там розмістили.

У артцентрі “Дзиґа”, що у Львові, на Вірменській, 35 розмістилася, мабуть, найменша за розміром галерея в Україні. Її розміри всього лиш “1,8 м3”. Саме так вона і називається. Сьогодні розповідаємо про експозицію Львівської станкової графіки, яку там розмістили.


Графіка — складний жанр, який потребує ґрунтовної технологічної підготовки не тільки автора (художника), а також глядача (шанувальника). Львівська станкова графіка займає особливе місце в українському мистецтві.


Це по суті конгломерат багатьох європейських шкіл, воно має свою художню та історичну тяглість, особливо за останніх 100 років. Попри різне ставлення до цього жанру від шаленого захоплення в 60-70 рр. і аж до хвилі незрозумілого збайдужіння 90-х поч. 2000 рр.. завжди були художники й працювали в тому жанрі.

 


Ми маємо завдячувати таким метрам, як Левицький Л., Ковжун М., Кульчицька О., які були у витоку львівської станкової графіки.
Серед художників наступної хвилі, яка вплинула на розвиток львівської графіки, можна сміливо назвати Сороку Б., Пінігіна В., Левицьку Ґ., Остафійчука І. та іннших, – розповідає Тетяна Білецька менеджерка художньо-виставкової діяльності артцентру “Дзиґа”.


Не менш важливим фактором, який має суттєве значення у розвитку львівської станкової графіки є наявність Української академії друкарства та Львівської національної академії мистецтв з яких вийшли цікаві графіки й на даний час серед викладачів є Іванов С. і Пікулицький Б., які являються представниками наступної хвилі цікавих графіків, серед яких є Дем’янишин В., Чаришніков Ю., Денисенко О., Романишин Р., Красник М. та брати Гуменюки.


Серед художників цієї хвилі варто відзначити Подольчака І., який провів в 90-х роках кілька потужних графічних форумів, серед яких можна назвати «Інтер-друк» – це потужний міжнародний проєкт станкової графіки. Все це можна побачити на ретроспективній виставці, яку пропонує галерея 1,8 м3, – говорить Тетяна Білецька.

Також в експозиції представлені роботи продовжувачів традиції львівської станкової графіки – це хвиля молодих на нашу думку перспективних графіків таких як Д.Ковач, М.Пляцко, О.Сиса та ін.


Це був матеріал з рубрики #Місцекультури, в якій ми розповідаємо про локації, простори, галереї, книгарні, майданчики, де відбувається культура. Якщо ви знаєте такі місця – пишіть нам на пошту artefact.org.ua@gmail.com й ми розкажемо про ваше #Місцекультури.


 

Друзі! “Артефакт” – це незалежний журнал про культуру. Нас ніхто не фінансує. Тому підтримайте авторів. Тут посилання на платіж через монобанк. Дякуємо!

А це карта приватбанку:

4149 4991 1010 5317

А ще у нас є свій магазин крутих футболок на історичну та культурну тематику. Ви можете придбати футболку, светр чи горнятко й цим підтримати наш журнал!

 

 

Facebook Comments

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

More Readings