Київ. Як кожне сільце має своє слівце, так і кожне велике місто має свою легенду, оповідь, байку, чи то пак - історію про заснування.

Легенда про Київ або чому кожне місто має байку про заснування

Київ. Як кожне сільце має своє слівце, так і кожне велике місто має свою легенду, оповідь, байку, чи то пак – історію про заснування.


 

У когось ця історія – відносно рівна та проста, у когось – більш чи менш трешова, крінжова.

 

Рим. Були два брати – Ромул та Рем. На березі ріки, у колисці, їх знайшла вовчиця. Вона вигодувала їх своїм молоком, немов кавомашина, ще з юних літ давала хлопцям лате та флетвайт і саме тому вони виросли дьорганими та амбіційними, що аж один брат убив іншого брата.

 

Більшість людей знають саме цю легенду, вірніше – кінець, неповну, обрубану версію. Якщо ж цю історію розповідати від А до Я, то починається вона з Трої. Еней, то самий парубок моторний, врятував обсмалених, як гиря ланців, троянців та привіз їх на берег Італії. А там син Енея Асканій заснував нове місто – Альба Лонга.

 

І жили вони там довго і щасливо, і пізніше там почав правити цар Нумітор. І от цей Нумітор якогось дива задовбав свого брата, якого звали Амулій. Юний любитель амулетів вирішив здійснити державний переворот та очолити царство Альба Лонга. Нумітора він не вбив, а його доньку Рею Сільвію вирішив перетворити на весталку.

 

І хто ж такі ці ваші Весталки? Все дуже просто – це берегині ритуального вогнища в головному храмі країни, яким не можна робити сєкси, одружуватися і брати грішного до рота. Можна тільки вогонь берегти. Сраний давньоальбалонгський патріархат!

 

Однак, Рея Сільвія – не пальцем роблена! Вона таємно одружилася з Богом війни Марсом і народила двох діточок. Амулій про це дізнався, наказав Сільвію ув’язнити, а діточок – втопити у річці глибокій. Слуга, який виконував доручення самопроголошеного диктатора не міг підступитися до річки через повінь, тому залишив кошик з дітками на мілководді: думав, що зараз буде приплив і велика вода понесе малечу в обійми Бога смерті.

 

Але не так сталося, як гадалося. Вода понесла кошик з малими, він зачепився за оливкову гілку й повис. Вовчиця підійшла до води напитися почула плач малих, дала напитися їм молочка.

 

А пізніше малих знайшов пастух.

 

А тепер поговорімо про Київ та Лондон.

Три брати та сестра. Кий, Щек, Хорив і Либідь.

Оргія та Щекавиця: бути чи не бути?

Оргія та Щекавиця: бути чи не бути?

 

Якось пливли Дніпром, побачили гарні пагорби, кожен уподобав собі свій пагорб та й заснували Київ. Місто назвали на честь старшого брата. І сидів старший брат на найвищій горі та спостерігав. Ага, то он звідки Орвел взяв свій образ.

 

Дуже класно ця легенда описана у “Повісті минулих літ”.

 

І сидів Кий на горі, де нині узвіз Боричів, а Щек сидів на горі, яка нині зветься Щековицею, а Хорив — на третій горі, од чого й прозвалася вона Хоривицею. Зробили вони городок [і] на честь брата їх найстаршого назвали його Києвом.

 

І був довкола города ліс і бір великий, і ловили вони [тут] звірину. Були ж вони мужами мудрими й тямущими й називалися полянами. Од них ото є поляни в Києві й до сьогодні.

 

Інші ж, не знаючи, говорили, ніби Кий був перевізником, бо тоді коло Києва перевіз був з тої сторони Дніпра. Тому [й] казали: «На перевіз на Київ».

 

Які можна зробити висновки з цієї легенди:

 

  1. У кожного з них був свій ОСББ.
  2. Поляни – мудрі та тямущі, а не прутня собача.
  3. Ті люди любили та вміли полювати, а мали що їсти та чим торгувати.
  4. Перевізники – люди завжди при грошах.

 

Легенда про Київ показує нам, що в ті часи наші предки ще не дійшли до створення централізованої держави. А отже – мали поділ влади. І це вкотре доводить нашу одвічну та прадавню демократичність у порівнянні з усілякими там сусідами.

 

Ми вміли створювати, заробляти та господарювати. Ми – майстри на всі руки. А тепер про Лондон.

 

 

Лондон заснував Брут Троянський, правнук Енея, того самого моторного парубка. Градоначальник майбутньої кепітал оф греат брітіш переміг два народи, які звалися Ґоґ і Маґоґ та й подумав, чому би не закласти новеньке місто.

 

До речі, оці Ґоґ і Маґоґ є дуже й дуже символічними біблійними персонажами: це два народи, які вирішили влаштувати дуже, курва, сильну війну, яка призведе до апокаліпсиса перед другим пришестям Христа.

 

Цікаво, що єврейський історик Йосип Флавій ототожнює Ґоґа і Маґоґа зі скіфами. Отакої й тут історія України в епіцентрі всього двіжу!

 

Щодо апокаліпсиса: апокаліпсис – це не кінець світу в прямому сенсі, це так би мовити одвічна війна, яка спустошує континент, паплюжить землю, нищить народи. 

Лондон – він на острові, Британія завжди була трохи осторонь європейських континентальних справ, тому й раніше модернізувалася, придумала промисловість, капіталізм, переклала Біблію, створила націю. Звісно, Нідерланди теж молодці в плані революції, але Британці, Борис Джонсонюк…

 

Легенди про заснування міст відривають широкі контексти та кодують в собі багато посилань на археологічні та літописні дані. 

Зрештою, легенди – це література, а отже маємо передачу великих досвідів, великої правди у художній спосіб.

 

Напишіть у коментарях легенду про яку відому столицю Вам би хотілося почути та ми обов’язково розберемо ту байку.

Друзі! Дякуємо, що читаєте нас!

Нам потрібна Ваша фінансова підтримка, аби далі робити контент, який популяризує Україну та бореться з російськими міфами, маніпуляціями та неправдою.

Моно: 5375 4141 3251 9074

Приват: 5168 7456 1163 3030

 

Ось лінки для миттєвих переказів, якщо не хочеться копіювати номера карток:

Клікай сюди, якщо карта моно. 

Натискай тут, коли приват. 

Раптом хочете підтримати через PayPal, то ось реквізити: romankorzhyk90@gmail.com

А ще у нас є крутий інстаграм – підпишіться, будь-ласочки:

 

 

Посмотреть эту публикацию в Instagram

 

Публикация от Artefact – історія та культура (@artefact.journal)

Post a comment

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *