Без Тейлор Свіфт, Адель і The Weekend: чому «Universal Music Group» вилучив музику з тіктоку?

Найбільша музична корпорація у світі «Universal Music Group» (UMG) вилучила музику артистів свого лейблу з тіктоку через проблеми з новою ліцензійною угодою. Термін дії поточного контракту між UMG та соцмережею закінчився 31 січня 2024 року. 

UMG — найбільший з «великої трійки» глобальних лейблів (разом із Sony та Warner). Це означає, що тікток стане значно «пустішим», з соцмережі зникнуть пісні багатьох виконавців, зокрема Тейлор Свіфт, BTS, Аріани Гранде, Біллі Айліш, Адель, The Weekend, Ріанни і це ще не весь список. Не оминуло це стороною й українських зірок, зокрема Jerry Heil, ANKA, YAKTAK, гурт «NAHABA», Дмитро Шуров та інших. Усі ці артисти співпрацюють з український лейблом «ENKO», який в свою чергу є партнером компанії «Universal Music Group».

Фото: скриншоти з соцмереж

Фото: скриншоти з соцмереж

 

Чому всі про це говорять?

Це перший випадок в історії, коли «Universal Music» вживає таких радикальних заходів. Раніше компанія неодноразово погрожувала видалити свої пісні з інших платформ, але врешті-решт компаніям вдавалось домовитися. 

Видалення музики з тіктоку в такому обсязі сталося вперше і тому це незвідана територія як для музикантів, так і для користувачів соцмережі. Щоб уявити масштаби: за 2023 рік 12 із 19 пісень № 1 у Hot 100 Billbord були створені виконавцями  «Universal Music Group».

 

То що ж сталося?

У відкритому листі до музикантів і авторів пісень із заголовком «Чому ми повинні взяти тайм-аут у тікток», який опублікували 30 січня, музична корпорація заявила, що не може дійти згоди з платформою щодо ключових питань оплати, штучного інтелекту та безпеки.

«Під час наших дискусій щодо поновлення контракту ми наполягали на трьох важливих питаннях: відповідне роялті для наших артистів і авторів пісень, захист людей-артистів від шкідливого впливу штучного інтелекту та безпека в інтернеті для користувачів тіктоку», — заявили в  «Universal Music Group».

Як відреагував додаток «TikTok»?

У відповідь на лист-звернення  «Universal Music Group», тікток того ж дня опублікував заяву, в якій назвав звинувачення музичної корпорації «неправдивими». У компанії переконані, що «Universal Music Group» поставили власну жадібність вище інтересів своїх артистів і авторів пісень. Тікток також нагадав музичній корпорації про понад мільярд користувачів і «безкоштовний засіб реклами та відкриття», який компанія втратить разом з виходом із додатку.

 

Скільки власне тікток платить артистам?

Тікток не оприлюднює суми роялті (винагорода за надання права на використання інтелектуальної власності, у нашому випадку музики), та вони відрізняються залежно від угоди кожної групи лейблів. Однак для розуміння: 2022 року тікток приніс «Universal Music Group» 220 мільйонів доларів доходу. Для компанії, загальний дохід якої склав 10,95 мільярдів доларів у тому році, гроші з тіктоку й справді є незначними (відповідно до звіту Goldman Sachs «Music in the Air»).

«Сьогодні, попри величезну базу користувачів, стрімке зростання доходів від реклами та все більшу залежність від музичного контенту, тікток продовжує давати лише близько 1% нашого загального доходу, що свідчить про те, як мало платформа платить виконавцям і авторам пісень. Це означає, що, тікток намагається побудувати музичний бізнес, не сплачуючи справедливої вартості за музику», — заявили в «Universal Music Group».

Що буде далі?

Як бачимо, перипетії між компаніями не згасають, а лише набирають обертів. Зараз важко спрогнозувати, що буде далі і чи підпишуть «Universal Music Group» нову угоду з тіктоком, але ясно напевно, що додаток навряд послідовно розвиватиметься без співпраці з найбільшою музичною корпорацією у світі. Не можна перебільшити і вплив тіктоку на популяризацію музики та розвиток цієї індустрії загалом, тож розрив угоди між компаніями може спричинити негативні наслідки для обох сторін.

 

Авторка матеріалу — Вікторія Рудзінська

 

Post a comment

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *